Sfaturi pentru incepatori

5 sfaturi pentru a deveni un hairstylist de succes într-un timp cât mai scurt

1.            Urmează un curs de bază INTENSIV care oferă o diplomă acreditată în meseria de coafor – stylist.

Este foarte important ca acest curs de bază să fie unul care iți oferă toate informațiile teoretice și tehnice. Iți recomand să fie unul intensiv iar prezența ta să fie obligatorie la toate intâlnirile pentru că tu nu ai nevoie DOAR de diplomă ci de o bază solidă care te va ajuta să ai încredere în tine și să pornești cu dreptul în această carieră.

Pentru a obține o diplomă în ziua de astăzi iți trebuie doar bani, însă pentru a ajunge să excelezi în acel domeniu este esențial ca tu să iți dorești cu adevărat să ajungi “cineva” și să fii pregătit să faci câteva sacrificii pe parcursul evoluției tale.

Nu trebuie să fii cel mai bun ca să începi, dar trebuie să începi ca să ajungi cel mai bun.

2. Dă-ți voie să fii “începator”

Toți cei care au ajuns un nume în acest domeniu au fost cândva începatori, nu încerca să grăbești lucrurile deoarece există un ritm de învățare prin care toți am trecut la un moment dat.

După ce ai terminat cursul de bază iți recomand să îți găsești “de urgență” un loc de muncă în domeniu, astfel, vei începe să pui în practică ce ai invățat. În acel moment ai proaspete informațiile și se vor așeza în mintea ta încet, încet ca un puzzle. Cu cât va trece mai mult timp, cu atât motivația ta de a te angaja în domeniu vă fi din ce în ce mai mică iar banii care i-ai dat pe curs au fost cheltuiți în zadar.

Acum să discutăm și despre postul pe care te vei angaja, acela se numește: începator sau “ucenic”, mie personal nu îmi place termenul de “ucenic” așa că îl vom folosi pe cel dintâi.

Primele 6 luni din cariera ta ar fi bine să le petreci ca și începator la un salon. Nu la orice salon însa, incearcă-ți norocul la cel mai renumit din orașul tău (din exepriență iți spun că majoritatea angajează pe acest post), pe viitor ai toate șansele să obții un post de hairstylist în acel salon, clienții salonului fiind deja obișnuiți cu tine.

În aceste aproximativ 6 luni pe care le petreci pe postul de începator vei intra în contact cu clienții salonului, vei invăța exact cum să te comporți cu ei și ce exigențe au. Colegii tăi care sunt hairstyliști vor trece prin tot felul de situații iar tu vei fi acolo și vei învăța cum să le gestionezi și tu la un moment dat.

Câteva sfaturi pentru voi, dragi începători:

–              Acceptă un salariu mai mic, însă este foarte important ca tu să fii remunerat pentru serviciul prestat, altfel intervine frustrarea financiara și nu vei mai fi motivat să mergi mai departe.

–              Întotdeauna să fii punctual, este important ca tu să fii considerată o persoană pe care ei se pot baza.

–              Îmbracă-te în negru, dacă nu ți s-a impus o altă ținută de către managerul salonului.

–              Fii întotdeauna îngrijită, coafată și cu zâmbetul pe buze – vei avea un vibe pozitiv și toată lumea te vă aprecia.

–              Atunci când ai o nemulțumire mergi direct la manager (nu la colegi, pentru că ei nu te pot ajuta) și spune-ți punctul de vedere într-un mod civilizat.

De ce să nu te angajezi DIRECT pe postul de coafor/stylist imediat după ce termini cursul?

Pentru că:

1)            Sunt anumite situații pe care nu știi să le gestionezi încă, deoarece nu ai intrat niciodată în contact cu “clienți adevărați” și asta te va speria.

2)            Emoțiile pe care le ai la început de drum uneori pot fi copleșitoare și vei dori să renunți spunând “aceasta meserie nu e pentru mine” și vei dori să faci un alt curs, în alt domeniu iar din păcate vei cheltui alți bani și vei ajunge la un moment dat tot în postura de începător incercându-te aceleași emoții

3)            Chiar daca ai în plan să iți închiriezi un post imediat după ce ai terminat cursul, iți recomand să nu o faci. E prea devreme! Vei cheltui prea mulți bani cu stocul de marfa & chiria iar clienții ți-i faci în timp, treptat, plus că nu ești încă pregătit din toate punctele de vedere să faci fata tuturor situațiilor iar reputația TA este foarte importanta.

4)            Vrei să iți deschizi o afacere în domeniu? Felicitări, însă e prea devreme. Mai așteaptă câteva luni sau 1 an, obține experiență la un salon de top și apoi lansează-ți propria afacere.

3.            “Educația este cea mai importantă armă pe care o poți folosi pentru a schimba lumea”, n-am spus-o eu, ci Nelson Mandela, însă rezonez cu aceasta afirmație deoarece niciodată nu trebuie să ne oprim din învățat.

După ce am făcut cursul de baza și după ce avem o oareceare experiență în domeniu călătoria noastră către succes este obilgatoriu să fie presărată de cursuri de specializare. Iți recomand să iți găsești un mentor, o persoană pe care o apreciezi pentru rezultatele ei și cu care să iei deciziile în ceea ce privește următoarele cursuri pe care să le urmezi și când să le faci. Această persoană poate fi un coleg de lucru pe care-l apreciezi sau poate fi chiar lectorul cu care ai făcut cursul de baza.

Piața este plină de oferte, de cursuri de specializare și masterclass-uri însă nu le poți urma pe toate, asta este clar. Iți recomand să faci macar 3 cursuri pe an, în funcție de timp, posibilitate financiara și necesitate. Lasă-ți întotdeauna timp intre cursuri, asta pentru a reuși să pui în practică ce ai învățat deoarece este foarte important că tu să revii intotdeuna peste informațiile de la curs și să pui în practică ce ai învățat. Nu aș vrea să vă plictisesc cu citate însă în această meserie chiar se potrivește citatul “Repetiția este mama învățăturii”.

Îți recomand să iți faci o agendă în care să aduni toate informațiile obținute la cursurile urmate, ai grija să aibă copertă cartonată deoarece o să o folosești destul de des!

4.            Cum te poziționezi ca și un bun profesionist în relația cu clienții tai.

–              Acordă câteva minute pentru consultație și nu da impresia că te grăbești, orice-ar fi,

–              În funcție de trăsăturile clienților, spune-le ce i-ar avantaja din punct de vedere al tunsorii, coafurii sau al culorii și scoate în evidență trăsăturile pozitive.

–              Atunci când discutam cu ei nu trebuie să folosim termeni tehnici. Pe mulți dintre ei nu îi vor înțelege deoarece nu au cunoștinte în domeniu.

–              Fiți sinceri în ceea ce privește rezultatul final și nu promiteți niciodată un rezultat de care nu sunteți siguri 100% că îl veți obține.

–              Nu încercați cu disperare să vindeți produse, faceți doar recomandări, însă este important să le faceți deoarece multe dintre cliente nu stiu exact ce să folosească acasă pentru întreținerea look-ului și sunt chiar încântate să primească sfaturi utile de la un profesionist.

–              Oferă-le sfaturi despre cum să își aranjeze singure parul acasă, cum să folosească corect aparatura și produsele. Ele vor avea un par frumos și îngrijit zi de zi, te vor recomanda mai departe iar tu vei lucra pe un păr mai sănătos!

–              Ai grijă să fii intodeauna îmbrăcată îngrijit și decent (all black sau negru cu alb, evita îmbrăcămintea colorata, flori, dungi, etc)

–              Părul tău este cartea ta de vizita, ai grija să arate impecabil mereu.

–              Evitați întrebările despre viața personală, uneori pot fi deranjante.

5.            Prezența ta pe social media

Am auzit de multe ori expresia “nu ai facebook, nu exiști” și trebuie să fiu de acord cu ea în acest context. O să încerc să mă rezum la câteva informații deoarece acest capitol este foarte important și vast, face parte din categoria “branding personal “și ve-ți avea nevoie de o întreagă strategie pe viitor.

Indiferent unde te vezi peste câțiva ani sfatul meu este să nu te mulțumesti cu puțin. Ai fost începător, acum ești deja profesionist și tare mi-aș dori că tu să treci la nivelul următor.

În primul rand crează-ți o pagina de business (facebook și instagram) și nu fă postări pe pagina personală unde ai prieteni, familie, vecini, colegi, din politețe îți vor da like postărilor dar de fapt nu ei sunt clienții tai.

Sfaturi de care să ții cont atunci când postezi:

–              Realizează fotografii clare cu lucrările tale și fii atent ca fundalul să fie unul curat și ordonat.

–              Când vine vorba despre lucrări de culoare niciodată nu aplica filtre.

–              Dacă clienta este de acord pune și fotografii cu chipul clientei nu doar cu spatele, impactul este mai mare.

–              Pune fotografii cu tine de la locul de munca.

–              Realizează postări valoroase pentru cliente: despre cum să își îngrijească parul acasă, despre produse pe care să le folosească în funcție de tipul de par, cum să își întrețină culoarea/reflexul singure acasă etc.

–              Postează fotografii de la cursurile la care mergi, este important că lumea să știe că investești în educație și că ești un adevărat profesionist.

–              Fii constant în postări, asta este foarte important, postează în fiecare zi și întotdeauna scrie câteva cuvinte despre fotografia respectivă. Fii autentic și creează-ți o strategie de postări și astfel nu vei rămâne niciodată fară conținut de postat.

Hair Educator